.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کروبی: قهر با صندوق راي معنا ندارد

دبيركل حزب اعتماد ملي گفت: قهر با صندوق راي و انزوا معنايي ندارد. جوان‌ها بدانند كه حكومت ما متكي بر راي مردم است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام مهدي كروبي بيان داشت: ملت ايران اسلامي در منطقه‌اي است كه به ندرت در اين منطقه انتخابات و مجلس جدي وجود دارد و اگر هم مجلسي مي‌بينيم، مجلس تشريفاتي است.
وي ادامه داد: ملت ايران اسلامي پس از 100 سال مبارزه عليه استبداد امروز داراي حكومتي مردمي و اسلامي است كه مردم به واسطه سعي خود در اداره جامعه نقش دارند.
دبيركل حزب اعتماد ملي اضافه كرد: پيش از مشروطيت مجلس مردمي تشكيل شد ولي با لوايح شش‌گانه آرام آرام مجلس از خاصيت افتاد و از روح مردمي خود فاصله گرفت.
وي تصريح كرد: از همان ابتداي پيروزي انقلاب و پيش از پيروزي دو انديشه در جامعه ما وجود داشت، انديشه‌اي معتقد بود كه بايد از فرصت‌ها استفاده كنيم و انديشه‌اي ديگر كه انديشه امام بود بر تغيير حكومت و ايجاد حكومتي مردمي تاكيد داشت.
كروبي توضيح داد: امام از ابتداي آغاز انقلاب همه چيز را بر آراي مردم بنا نهاد و اگر گفت كه من دولت تشكيل مي‌دهم اين سخن را با پشتوانه مردم اعلام كرد اما از همان دوران نيز عده‌اي وجود داشتند كه راي مردم را تشريفاتي و تزئيني مي‌دانستند و قايل به راي مردم نبودند.
وي عنوان داشت: اما امام مدام بر راي مردم تكيه داشت بنابراين تمام نهادها و اركان نظام بر راي مردم استوار شد و امروز در كشور ما رهبري با راي غيرمستقيم و رئيس جمهور با راي مستقيم مردم انتخاب مي‌شود.
وي تاكيد كرد: ما بايد با حضور پرشور و نشاط خود در مقابل كساني كه مي‌خواهند انتخابات را از ارزش بيندازند بيايستيم چرا كه عدم حضور ما تقويت تفكري است كه براي انتخابات ارزش و اهميتي قايل نيست.
كروب گفت: در واقع اين تفكر مي‌خواهد جامعه را به سمتي بكشاند كه از انتخابات جز اسمي بيش باقي نماند و تنها در قانون اساسي انتخاباتي بي‌رمق و بي‌جان داشته باشيم.
دبيركل حزب اعتماد ملي خاطرنشان ساخت: اما انديشه امام و رهبري كه انديشه اهل ترقي جامعه است راي مردم را ملاك، معيار، شاخص و به تعبير امام ميزان مي‌داند.
وي تاكيد كرد: ما 30 سال پيش نهادي با نام جمهوري اسلامي را بنا نهاديم و امروز بايد براي محكم شدن هرچه بيشتر اين نهاد تلاش كنيم چرا كه كشورهاي ديگري وجود دارند كه 400 تا 500 سال سابقه انتخابات دارند. ما با حضور پرشور خود مي‌‌توانيم از رفتن انتخابات به سمت تشريفاتي و بي‌هويتي شدن جلوگيري كنيم.
وي گفت: قهر با صندوق راي و انزوا معنايي ندارد. جوان‌ها بدانند كه حكومت ما متكي بر راي مردم است. بنابراين با كنار رفتن و راي ندادن تغييري حاصل نمي‌شود بلكه حضور در انتخابات ايستادن مقابل كساني است كه تفكر ضد انتخاباتي دارند.
كروبي افزود: يكي از عيوب مردم ايران از ديدگاه جامعه‌شناسان اين است كه مردم ايران علي‌رغم مترقي بودن كارها را در ميانه راه رها مي‌كنند و آن وقت فكر مقابل آنها رشد مي‌كند. بنابراين ما بايد دقت كنيم و در انتخابات رياست جمهوري كه از اهميت بسياري بالايي برخوردار است مشاركت بالايي داشته باشيم چرا كه در اين انتخابات مسئوليت اداره كشور به فردي سپرده مي‌شود كه جايگاه دوم كشور را داراست و بخش اعظمي از كارهاي كشور در دست اوست.
كروبي عنوان داشت: يكي از افرادي كه وارد صحنه انتخابات شده من هستم ولي نخستين توصيه من انتخابات پرشور است و پس از آن اعلام مي‌كنم كه براي تشخيص كانديداي اصلح به افكار و برنامه‌هاي نامزد و اطرافيان او دقت كنيم.
وي تصريح كرد: آنچه امروز ما مي‌گوييم تنها اصلاحات است. ما به هيچ وجه به دنبال انقلاب نيستيم چرا كه ما فرزند انقلابيم و با ايثارگري انقلاب كرده‌ايم و امروز تنها بايد تلاش كنيم كه انقلاب در كنار رشد خود از گزند‌ها مصون بماند.
وي ادامه داد: واقعيت امروز اين است كه كشور با مشكلات مختلفي مواجه است و ما بايد كسي را انتخاب كنيم كه بتواند با مشكلات بزرگ دست و پنجه نرم كند، مشكلات ما فراوان است ما در بخش اقتصاد، توليد، كارگري و كارفرمايي با مشكلات متعددي مواجه هستيم و كارگران زيادي هستند كه حقوق معوقه دارند و امروز كمتر خانه‌اي را مي‌يابيد كه جوان بيكار و در حال ازدواج نداشته باشد.
كروبي تصريح كرد: ما در سياست خارجي نيز با مشكلاتي مواجه هستيم. و در اين زمينه بايد تلاش كنيم تا با سياست تنش‌زدايي البته در كنار حفظ فرهنگ ديني و ايراني به اعتماد‌سازي در روابط بين‌الملل بپردازيم.
وي يادآور شد: نخستين شعار ما تغيير وضع موجود است چرا كه ما مي‌خواهيم قوه مجريه را به سمتي ببريم كه كارها در دولت كارشناسي شده باشد و از نيروهاي مجرب در اداره كشور استفاده شود.
وي توضيح داد: من در انتخابات دور گذشته موضوع پرداخت 50 هزار تومان به افراد مختلف را دادم و جمعي حرف مرا مسخره كردند ولي بعد بسياري بر درستي سخن من اذعان كردند و امروز نيز پيشنهاد من اعطاي سهام نفت به مردم است چرا كه ما بايد پس از ملي شدن صنعت نفت و خروج نفت از چنگال انگليسي‌ها بايد اين نعمت خدادادي را به دست مردم به صورت بسيار گسترده بسپاريم.
كروب گفت: موضوع ديگري كه مورد تاكيد ماست رعايت حقوق شهروندي است و در اين زمينه موضوع به شخص و گروه خاص بر نمي‌گردد.
وي در پايان اظهار داشت: آخرين و جدي‌ترين توسعه من به همه اين است كه انتخاباتي داشته باشيم كه در آن از تخريب خبري نباشد و شرايطي را فراهم كنيم كه افراد و اقشار مختلف با خرد جمعي و تفكر در برنامه كانديداها به انتخاب خود بپردازند و در نهايت ‌انتخابات را به گونه‌اي برگزار كنيم كه پس از پايان انتخابات با حفظ رفاقت بتوانيم به رفاقت خود همچنان ادامه دهيم و فضايي صميمي در كشور داشته باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.